Vraag en antwoord
Je kunt je inschrijven via het inschrijfformulier op deze website, dat kan vanaf 20 mei! Een andere optie is om je in te schrijven op maandag 17 juni in Dorpshuis Tavenu in Nieuwendijk. Dit kan tussen 18:00 uur en 20:00 uur. Wij hebben zelf het liefst dat je je online inschrijft! Dit heeft ermee te maken dat er wat langere levertijd zit op de medailles, dus hoe eerder we weten hoeveel mensen er meedoen hoe beter! Dan weten we zeker dat we iedereen een medaille kunnen overhandigen.
Jazeker! Via ons online inschrijfformulier kun je tot 10 lopers tegelijkertijd inschrijven. Handig als je met het hele gezin wilt meelopen!
We hebben dit jaar de keuze uit 3, 5, 10 en 15 kilometer.
We hebben de kosten van deelname dit jaar vastgesteld op €3,50 per persoon. De kosten zijn hetzelfde voor online inschrijving als inschrijven in Tavenu.
Geen nood! De inschrijfkosten zijn vooral bedoeld om de kosten van de Avondvierdaagse te dekken, maar we willen iedereen de mogelijkheid geven om mee te lopen. Stuur even een mailtje naar avondvierdaagsenieuwendijk@gmail.com en dan kijken we even wat we voor je kunnen betekenen.
Alle wandelaars krijgen van ons op de eerste wandelavond een “goodiebag” – een tasje met daarin wat te eten en te drinken, het routeboekje en een keycord met daaraan de stempelkaart. Op de andere drie avonden krijg je een nieuw flesje drinken en iedere dag een andere versnapering. Op de laatste dag krijg je – als je alle vier de avonden uitgelopen hebt, uiteraard – een officiële medaille!
Op het online inschrijfformulier kun je aangeven voor de hoeveelste keer je deelneemt aan de Nieuwendijkse Avondvierdaagse. Uiteraard tellen de edities die je tot en met 2019 hebt gelopen ook mee! Dus als je in het verleden vijf keer hebt meegelopen vul je nu een “6” in op het inschrijfformulier.
Weet je niet meer precies hoe vaak je in het verleden hebt meegelopen? Helaas is onze administratie van de eerdere edities niet helemaal compleet, dus vragen we je om dan een schatting te doen.
Voor ons inschrijfsysteem maken we gebruik van het online inschrijfsysteem van de Koninklijke Wandelbond Nederland (KWbN). Zij beheren voor ons al het betaalverkeer. De gegevens die wij van je vragen zijn nodig om de juiste medailles te kunnen bestellen, je telefonisch te kunnen bereiken tijdens het wandelen (in geval van calamiteiten) en je per mail op de hoogte te stellen van toekomstige activiteiten. Mocht je hier bezwaar tegen hebben, neem dan vooral contact met ons op!
De Nieuwendijkse Avondvierdaagse start iedere dag vanuit Dorpshuis Tavenu (Singel 16A, 4255HD in Nieuwendijk). Je kunt je melden in de grote zaal, via de openstaande nooddeuren.
Voor de 3 en 5 kilometer kun je vertrekken tussen 18:00 uur en 20:00 uur. Deelnemers aan de 10 en 15 kilometer mogen vertrekken tussen 18:00 en 19:00 uur.
LET OP: voor de laatste avond (de vrijdagavond gelden afwijkende starttijden)
- De 15km start om 17:00
- De 10km start om 17:30
- De 5km start tussen 18:00 en 18:30
- De 3km start tussen 18:30 en 19:00
Het doel is dat alle wandelaars verzamelen om 19:45 bij het Winkelcentrum, zodat we vanaf daar als gehele groep in defilé naar Tavenu kunnen lopen!
De eerste dag willen we graag dat je je ticket meeneemt (als je je online hebt ingeschreven) zodat we die kunnen scannen bij de start. Je mag je ticket uitprinten, maar we kunnen deze ook scannen vanaf het scherm van je telefoon!
Zodra we je ticket hebben gescand, ontvang je een bonnetje waarmee je bij de andere tafel in de ruimte een tasje kunt halen met wat lekkers en wat te drinken. Ook ontvang je je startnummer en je stempelkaart. Vul daarop ook je gegevens in. Let op: de stempelkaart ontvang je eenmalig en dien je de hele week bij je te hebben! Vanaf dag 2 hoef je alleen je stempelkaart mee te nemen en hoeven we je ticket niet opnieuw te scannen.
Verder raden we je aan om een stel goede wandelschoenen aan te trekken en uiteraard je beste humeur mee te nemen! Zorg ervoor dat je bij hoge temperaturen van te voren genoeg gedronken hebt en hou er ook rekening mee dat je jezelf goed insmeert (we lopen tijdens de langste dagen van het jaar en aan het begin van de avond kan de zon nog sterk zijn). Bij regen willen we je vragen om zelf een poncho/paraplu/regenpak mee te nemen.
Helaas staan we niet toe dat je een viervoeter of ander huisdier meeneemt als wandelkameraadje (ook, in het geval van honden, niet aangelijnd). De reden hiervoor is dat we graag rekening houden met wandelaars die allergisch of angstig zijn.
Het is natuurlijk toegestaan om een avondje iemand mee te nemen als wandelmaatje, maar die persoon krijgt bij start geen stempelkaart of goodiebag en ook geen medaille na afloop. Veel leuker is het natuurlijk als de ander zich ook gewoon inschrijft en alle dagen meeloopt!
Zeker! Bij iedere afstand is op iedere dag minimaal één stempelpost aanwezig op de route. Ook bij het vertrek en bij aankomst in Tavenu wordt je stempelkaart iedere dag afgestempeld. Op die manier weten wij als organisatie ook wie er allemaal onderweg zijn en of iedereen langs alle stempelposten gepasseerd is. Zo raken we niemand kwijt onderweg.
Dagelijks zetten wij op diverse punten in en rond Nieuwendijk verkeersregelaars in op drukke oversteekplaatsen op de route. Al onze verkeersregelaars hebben hiervoor een opleiding gevolgd en zijn herkenbaar aan oranje-gele hesjes. Zorg ervoor dat je als wandelaar altijd de instructies van de verkeersregelaars opvolgt!
De wandelaars van de langere afstanden (10 en 15 km) zullen ook drukke punten in andere dorpen passeren, maar hier zetten wij als organisatie geen verkeersregelaars bij in. Hierbij vertrouwen we op het beoordelingsvermogen en verkeerszicht van de wandelaars.
Op de achterkant van alle stempelkaarten staan de nummers van onze bestuursleden Ciska en Willy. Ciska kun je bellen als er iets aan de hand is dat medisch gerelateerd is (bijv. een val, kramp, andere blessure of insectenbeet). Zij verbindt je dan door met de EHBO, die continu tijdens het evenement aanwezig is.
Bij een niet-medische situatie (bijv. als de weg afgesloten is, je verdwaald bent of iets anders) kun je terecht bij Willy. De telefoonnummers staan naast de stempelkaart ook in het boekje.
Neem even contact op met de organisatie (in Tavenu), dan gaan we kijken of we het op kunnen lossen voor je.
Helaas, het is een avondVIERdaagse, dus we verwachten dat je iedere avond meeloopt. Pas als je alle avonden hebt uitgelopen ontvang je ook de medaille.
We proberen onze wandelaars niet al teveel regels op te leggen, maar besef dat je wel door bewoond gebied wandelt en gedraag je daar ook naar! Hou altijd rekening met de omwonenden van de route en maak niet teveel herrie. Ook verwachten we dat je je houdt aan de verkeersregels voor wandelaars en de aanwijzingen van onze vrijwilligers te allen tijde opvolgt. Hier vind je het complete reglement, bij inschrijving stem je hier automatisch mee in.
Voor algemene vragen kun je je melden bij de organisatie in Tavenu (tijdens de Avondvierdaagse zelf) of je stuurt een mailtje naar avondvierdaagsenieuwendijk@gmail.com, die proberen we zo spoedig mogelijk te behandelen!
We zijn van plan om iedere dag op vaste punten in de route wat foto’s te schieten. Ook van het defilé op de vrijdagavond zullen we wat foto’s maken. Deze kun je na niet al te lang tijd terugvinden op onze website, onze Facebook en onze Instagram. Copyright op alle foto’s berust bij de Stichting Avondvierdaagse Nieuwendijk, kopiëren zonder toestemming is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Helaas is het niet haalbaar om tijdens het wandelen rekening te houden met wie er wel of niet op de foto wil, bij inschrijving stem je daarom in met het feit dat er foto’s of videobeelden van je gemaakt kunnen worden. Merk je dat er onderweg een foto van je gemaakt wordt en wil je dat niet, meld dat dat ter plaatse even bij de betrokken fotograaf. Als je later een foto van jezelf ziet op onze website of socials en je wil dat liever niet, stuur dan een mailtje naar avondvierdaagsenieuwendijk@gmail.com en wij lossen het zo snel mogelijk voor je op.